$$ Kostnader $$

För att hålla lite koll på utgifterna, sammanställer jag dem här.

 

Inköp: 1000:-
Bromsrör: 46:-
Bromsvätska: 138:-
Skarvhylsor, bränsleledning: 15:-
Slangklämmor: 20:-
Luftningsnipplar: 28:-
Laddtrycksmätare, gaswire + frakt: 609:-
Tunnflytande rostskydd: 92:-
Garagedomkraft: 155:-
Lampa till extraljus: 46:-
Bilstero: 700:-
Högtalarkabel: 59:-
Skruvar och clips: 47:-
Jordkablar: 77,80
Gummiploppar till insug: 62:-
Luftfilter: 54,90
Generator: 200:-
Däck & fälg: 2000:-
Stötdämpare: 1356:-
Antenner: 15:-
Vinge + fästartiklar: 60:-
Tändkablar: 199:-
Fördelarlock: 79:-
Rotor: 74:-
Tändstift: GRATIS!
Batterikabel: 295:-
Flexslang: 60:-
Kabelskor + "frakt": 55:-
Gummiklammer: 8:-
Platta mot turbon: 132:-
1 m 3" rör: 108:-
1 m 2,5" rör: 100:-
3" stegmuff: 81:-
3" avgasklämma: 15:-
2,5" avgasklämmor: 26:-
Gummiupphängning: 9:-
Färg: 40:-
2 Reläer: 39,80
Diod: 9,90
90 graders 2" krök: 50:-
90 graders 3" krök: 91:-
Stegmuff: 41:-
Slang och slangklämmor: 124:-
Diverse från skroten: 100:-
Krökar och rör till batteriböj: 190:-
TD04-15g turbo: 1940:-
Laddluftkylare: 300:-
Sportluftfilter: 414:-
Spindelled: 95:-
En laddluftkylare till: 400:-
60 mm alurör: 20:-
NY: 3" avgasrör inkl. allt: 1700:-
   
Summa sumarum: 13576,40

GAH! Inte bara 10.000-strecket är präckt utan även 13570 kronorsstrecket! Snart får det vara slut på denna bilen...

Liten slutsummering:
Om jag räknar bort kostnaden för alla delar som jag har sparat av dem här ovan blir det tillsammans ca 10000. Alltså har bilen bara kostat drygt 3500 + en del för bromsarna och sånt som jag har glömt, så säg 4000-5000. Dessutom fick jag ju tillbaka 1700 vid skrotningen, då är vi nere på nånstans mellan 2300-3300.

Det går iof inte att räkna bara så här, delarna är inte värda lika mycket idag. Däcken till exempel. Men det ger en fingervisning att jag inte har kastat alla pengarna i sjön, vilket är bra!

Till startsidan -nytt fönster!